My Followers

Monday, November 28, 2011

Eeee .... geli la !


Entri kali ni agak meloyakan . Jika anda sedang makan sila jangan baca . Huhuhu ...

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Ok,  siapa diantara kita gemarkan kebersihan ? 
Aku yakin semua orang gemar , suka , minat akan kebersihan . Kebersihan lambang keperibadian kita. 
Betul tak ?
kali ni aku nak bawakan topik yang agak klishe iaitu kebersihan tandas . Aku gelarkan toilet k dlm coretan kali ni ...




Sebenarnya aku tak paham di zaman milenium cam sekarang ada lagi warga Malaysia yang sengaja membina toilet di luar kediaman masing-masing . 

Atas alasan apa ye ? 

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v



Busuk kah kalau toilet di bina di dalam rumah ? Bukankah kebanyakan kita memiliki toilet sendiri dalam kamar tidur masing-masing ? 

tak busuk pun ! 

Busuk ialah bila anda tidak mencucinya selepas guna. 
Atau pun tersumbat baru lah mengeluarkan aroma yang uuuweeeekkkkkk ..... 
Bukankah setiap toilet dibina bersama-sama tangki pembentungan ? 


v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v




Cuba anda bayangkan jika sakit perut memulas-mulas di tengah malam pekat , dalam keadaan hujan lebat , cirit birit yang datang hampir selang 7 minit ... 
Anda terpaksa bergegas ke luar rumah yakni dibelakang rumah yang sunyi ... 
keseorangan ... 

Ohhhh . Alangkah lecehnye ... 

Ada terpaksa memakai selipar dahulu , 
memasang lampu , 
berjalan dalam hujan 
dan baru bertemu ruang yang sesuai untuk melepaskan hajat . 

Tidak kah itu sesuatu yang rumit ?

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v




Lebih malang bilamana toilet tersebut tidak mempunyai paip . Apatah lagi flash .

Bertambah sengsara jika sebelum anda masuk , seseorang sebelum itu baru selesai membuang apa yang dihajati ...
sejurus saja beliau menghabiskan sepapan petai ....

uuuuhhhhhhh .....



korang suka tak toilet yang bersih ?



Masa aku kecik-kecik dulu mungkin tak kisah sangat . Masuk je mana-mana jamban dalam Malaysia ni ... Yang kat umah sendiri pun aku buat tak tau je .. tapi bila meningkat dewasa camni aku da jadi super duper sensitif plak ...  Memang tak boleh blah kalau terpaksa masuk ke tandas yang sangat tidak selesa itu ...


Bukanlah aku ni baget bagus sangat ... 
tapi aku suke keselesaan . 
Lagi pun hidung aku ni power ... cepat menangkap aroma yang berbilang bau ... huhu ..


Aku harap kita semua jagalah kebersihan toilet kita . 


Basuhlah

Bersihkanlah

Cucikanlah

Tenyehlah

Harumkanlah


gunalah apa-apa saja bahan pencuci asalkan segala keladak itu tertanggal ... 


TOLONGLAH 










No comments:

Post a Comment

Sila lah komen ... hihihi ... =D

Pihak Penaja :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...