My Followers

Tuesday, December 27, 2011

cerita2 lawak

Salam mesra ...

Apa khabar semua , sihat ?
Ok harap sihat je , tak demam , tak selsema , tak batuk ...
lagi beberapa hari tahun baru menjelma . Dah ada azam baru ke ? Hihi ...

Actually sekarang kepala tgh serabut , macam2 hal nak fikir ...tapi itu lain kali kita cerita k ...
jom layan cerita2 lawak ni ... bagi legakan minda yg runsing ...

....................................................................................................................................................................


Setelah mendapat khabar kemalangan jalanraya yang menimpa suaminya, 
Tipah terus berkejar ke Hospital.


Tipah : Doktor, bagaimana keadaan suami saya?
Doktor : Siapa nama suami Puan?
Tipah : Err...Jiman Bin Seman, Doktor... 
Doktor : Sebentar ye. Saya periksa fail pesakit nie. Hmmm, lukanya tak parah. Cuma calar-balar sikit di tubuhnya. 
Tipah : Syukurlah...lukanya tak parah. Saya risau betul. Err...di mana suami saya, Doktor? 
Doktor : Ada di bilik Mayat



....................................................................................................................................................................


Seorang anak bercerita kpd ayahnya bagaimana dia membayar tambang bas ketika pulang dari sekolah tghari tadi.


Anak : Ayah, td boboi balik naik bas.
Ayah : Ehh. Pak Karim tak jemput boboi ke hari ni?
Anak : Tak.
Ayah : boboi ada duit ke nak byr tambang?
Anak : ada ayah. Tp pacikk bas ckp kurang seposen.
Ayah : tambang bas bape sen ?
Anak : 60 sen.
Ayah : Boboi ada bape sen ?
Anak : 50 sen je.
Ayah : aikk. Hbs tu, mcm mane boboi bayar tambang ?
Anak : boboi kan ada 50 sen, boboi bt 'muka seposen'. Cukuplah 60 sen.
Ayah : err..


....................................................................................................................................................................



Cikgu Shida merupakan seorang guru yang mengajar di sebuah sekolah rendah di utara tanah air. Pada suatu hari, sedang Cikgu Shida berehat di kantin, salah seorang anak muridnya datang kepadanya dan bertanyakkan satu teka-teki.


Anak murid: “Cikgu..cikgu pandai tak?“ 


Cikgu Shida: “Mesti la pandai..kalau tak pandai mana boleh jadi cikgu.“ 


Anak murid: “Hm..kalau cikgu pandai, cuba cikgu jawab teka-teki ni..“ 


Cikgu Shida: “Teka-teki apa?“ 


Anak murid: “Ulat Gonggok berapa kaki?“ 


Cikgu Shida: “Hmm..apa yang cikgu tahu ulat Gonggok ada 100 kaki..“ 


Anak murid: “Salah..“ 


Cikgu Shida: “Em..99 kaki..?“ 


Anak murid: “Salah!“ 


Cikgu Shida: “Habis tu berapa??“ 


Anak murid: “Cikgukan pandai..cikgu teka la…“ 


Cikgu Shida: “Hmm……..cikgu tak tahu la..kamu tahu ke jawapannya..?“ 


Anak murid: “Jawapannya…tak sampai satu kaki pun sebab ulat gonggok kan pendek je….hihihi……..“ 


Cikgu Shida: “@#$^amp;#*^@*(!“ 



....................................................................................................................................................................


Suatu hari Aiman keluar bersama ibunya menaiki kereta....
Tiba di satu simpang, Ibu menekan hon pada Pak Ali, ketua kampung. 


Aiman: Mama, kenapa mama hon dkat Pak Ali? 


Mama: Oh, Sebab kalau kita jumpa kawan naik kereta, kita hon sebagai "hai". Pak Ali tu kan kawan mama. 


Aiman: owh, mcm tu ke. 


Tiba di satu simpang lagi, seekor lembu berhenti di depan kereta Aiman, lalu ibunya membunyikan hon. 


Aiman: mama.....sejak bile mama jadi kawan dengan lembu? 


mama: Huh? [dlm hati:!@#$]


1 comment:

Mr. Sepet said...

lawak . . btw i dh follow . hit me back . .

Post a Comment

Sila lah komen ... hihihi ... =D

Pihak Penaja :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...