My Followers

Saturday, December 10, 2011

Daku tertekan ...

Morning semua ... 

pagi ni uol breakfast apa ? Nasi lemak ? Mee goreng ? Roti canai ? kuih-muih ? ... hmmm bagus la tu .. aku arini kuew teow goreng jek ... my fav hehehhe :)

nak tau tak skg aku dlm keadaan yg agak tertekan .. sebabnye kenaikan berat badan yang ketara . Sekarang rasa malas nk tangkap gambar , malas nak tgk cermin , malas nak beli baju baru ... sebabnye aku dah  gemokkk !! Tensen sangat ...


Muka yang sedia tembam ni da jadi semakin lebar ... haishhh ! da macam tv LCD 42 inci ...geramnyerr ~




Ehh .. ni bukan aku ... ini sangat comel walaupun mukenye cubby ... hukhukhuk ...


......................................................................................................................................................................................................

Aku ingat lagi zaman sekolah dulu berat aku 40kg lebih je ... sangat kurus kering dan melengkung . 
Memang papan habis la ... 
Tapi bila habis STPM hambikk kau mencanak2 naik ... 
masuk universiti berat 54 kg ... perghhh masa tu da rasa berat sangat dah .... nak jalan pun rasa berat je . 

Tapi kat u body aku macam yoyo plak ... 
kejap debab kejap leh kurus balik . 
Mungkin sibuk study, berjalan ke kuliah, emosi tak stabil dan lain-lain ... =P .

Bila da tamat belajar , masuk bidang pekerjaan body pun naik semula ,
 yela dah ada duit da boleh beli makan sedap2 .. 
pastu celah manenye bersenam ? 
mmg tak rrr ....

Aku pun dengan gigih mencuba berberapa produk bg mengurangkan kedebaban aku ni antaranya :




yeahh ... aku pun minum la benda alah ni sebab tertarik iklan kat tv ... Fuhhh ... mmg tak leh blah sebab tiap kali aku minum , esoknye mesti ter cery bery tak henggat ... pastu da habis membuang rasa lapar ... huh! Harus la aku makan dan makan ... so tak jalan jugak la misi nak kurus ....


Namun begitu , aku tidak berputus asa .... aku try plak produk ni :




 Ha ... yang ni agak lucu sket sebab bila makan pil tu kan , aku sendawa pun still terbau herba tu ... cery bery tetap berlaku . 
Agaknye peyut aku ni tak tahan herba-herba ni kot ... 
Tapi dia punya losyen mmg berbotol2 aku guna dalam 2 tahun gak la ... 
ok gak la losyen tu untuk buang angin kus-kus =P.




Tahun lepas aku start pakai benda ni iaitu detox foot patch ... SANGAT BERKESAN UOL !! mmg turun beberapa kg gak la ... Tapi skg aku da tak pakai atas sebab kegawatan ekonomi .
 Muahahahaha :)

Sekarang aku cuma dok sapu losyen ni je tapi bukan utk kuruskan badan , tapi untuk legakan perut kalo kembong ke , lenguh ke , sengal ke ... mmg best .... sangat best ....




Memandangkan da banyak produk aku guna aku dah jadi malas nak beli ape2 produk lagi nak pulak produk makan2 . Sebabnye aku ni da banyak makan ubat kang ada efek plak kat jantung ke, buah pinggang ke ... euwww takut ... takut ..



So,

aku pasrah jela dengan apa yang aku ada sekarang ... aku bersyukur walaupun montel aku masih bahagia
tetttt !!!



ok tak muka org bahagia ? 

=..=

No comments:

Post a Comment

Sila lah komen ... hihihi ... =D

Pihak Penaja :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...